Stel je vraag over werk en inkomen

Blogs over Callcenters

    • 13 okt 2020

    Krijg jij niet uitbetaald bij inlogproblemen?

    Als je thuis werkt moet je vaak inloggen om je werk te doen. We horen weleens dat het inloggen niet werkt of dat de verbinding hapert, en dat werkgevers die tijd dan niet uitbetalen. Ben jij ingeroosterd en klaar om te werken, dan loopt de teller. Wanneer...
    • 25 jun 2020

    Custom Connect wil feestdagen niet meer doorbetalen

    Zonder met jullie of de vakbonden te overleggen, heeft Custom Connect besloten dat zij de feestdagen niet meer doorbetalen. De reden hiervan ligt bij de coronacrisis: er moet bespaard worden. Maar dit kan natuurlijk niet van een kant bepaald worden door de directie. Daarom komt er een meldpunt voor als je het er niet mee eens bent of de dupe bent van dit besluit. Lees hier meer.
    • 19 mei 2020

    CNV-enquete thuiswerkvergoeding Custom Connect

    Van collega’s van Custom Connect kreeg ik vragen over thuiswerken. Bijvoorbeeld over de thuiswerkvergoeding. Dit, omdat bij andere callcenters zoals Webhelp en Teleperformance, werknemers wel een thuiswerkvergoeding krijgen. Laat ons weten wat jij hiervan vindt via de korte digitale vragenlijst.
    • 23 apr 2020

    Doorwerken in coronatijd: dit mag jij van je werkgever verwachten

    Veel van ons werken gewoon door tijdens de coronacrisis. Thuis of misschien op kantoor. In dit blog lees je wat CNV vindt dat jij van je werkgever mag verwachten in deze tijd.
    • 22 apr 2020

    Veelgestelde vragen over het coronavirus

    Ik heb veel vragen van jullie gekregen over werk en het coronavirus. De meeste vragen gingen over minder werk of wat te doen als je geen opvang hebt. In dit blog probeer ik hier zo goed mogelijk op te reageren. Natuurlijk is iedere situatie specifiek. Laat daarom vooral je reactie of vragen achter onder dit blog. Ik reageer zo snel mogelijk.
    • 15 apr 2020

    Meldpunt thuiswerken en vragen over jouw loon

    De coronacrisis is een spannende tijd. In dit blog lees je meer over het Meldpunt thuiswerken en vragen en antwoorden over jouw loon.
    • 26 mrt 2020

    Oproep aan uitzendbureaus en uitzendkrachten

    Jarenlang waren de flexkrachten de gouden krachten van de uitzendbranche. Maar de afgelopen dagen is het afgelopen met de liefde. Met name de groep die het kortst als uitzendkracht heeft gewerkt (fase a) wordt massaal gedumpt.
    • 23 mrt 2020

    Cao-onderhandelingen opgeschort & NOW

    Hierbij een korte update rondom de cao-onderhandelingen en Noodmaatregel Overbrugging Werkbehoud.
    • 19 mrt 2020

    Meldpunt thuiswerken

    Door de coronacrisis werken veel van jullie thuis. Wij zijn benieuwd naar jouw situatie en verhaal. Laat het ons weten!
    • 17 mrt 2020

    Veelgestelde vragen over jouw werk en corona

    Ik krijg veel vragen van jullie binnen over over werk in contactcenters en het coronavirus. Volkomen begrijpelijk natuurlijk, in dit blog beantwoord ik de veelgestelde vragen. Heb je nog andere vragen? Laat ze vooral als reactie onder dit blog achter, ik beantwoord ze zo snel mogelijk.
    • 10 dec 2019

    70 dagen geen cao, geen loonsverhoging?

    We zijn de 70e dag zonder cao ingegaan. Werkgevers houden vast aan hun standpunten en hebben geen concessies gedaan. Hier gaan wij niet mee akkoord!
    • 2 jul 2019

    100 euro voor jouw loyaliteit? Tijd voor een 'blijfbonus'!

    Dit najaar onderhandelen we over een nieuwe cao Callcenters. Momenteel vertrekt 70 tot 100% van de werknemers. Hoe kan de cao dit voorkomen?
    • 22 mei 2019

    Klantenservicemedewerkers verdienen te weinig loon

    Ben je een klantenservicemedewerker? Dan heb je vaak een hoge werkdruk. En moet je vaak aan hoge eisen voldoen. Zie je dat wel terug in je loon?
    • 26 mrt 2019

    Werkgeluk afspreken in jouw cao

    Wat moet er in de cao Callcenters staan om jouw werkgeluk te optimaliseren? Heb jij genoeg autonomie? Regelruimte? Of kan het beter?
    • 11 mrt 2019

    Jouw arbeidsvoorwaarden: Prima of tijd voor verandering?

    Onderhandel jij liever zelf met jouw werkgever over een jaarlijkse loonsverhoging? Of moeten er afspraken in de cao gemaakt worden? Laat je horen!
    • 6 feb 2019

    Niet normaal #2: Gratis bier voor de baas!

    In callcenters komen veel flexibele contracten voor, waarbj je veel beschikbaar moet zijn. Bijvoorbeeld een min-maxcontract!
    • 21 jan 2019

    Niet normaal #1: Burn-out door fetisjisme!

    In callcenters wordt niet-normaal veel geregistreerd. Hierdoor sta je continue onder druk om te presteren. Hoelang houd jij dat vol?
    • 25 dec 2018

    Blije klanten krijg je alleen door blije medewerkers

    Veel mensen in Nederland klagen over flexibiliteit. In Callcenter land is flexibiliteit echter regel. De forecast bepaalt de bezetting. Dat maakt dat velen van jullie min max of nul uren contracten hebben. Wij willen meer zekerheid voor jullie. Maar naast die maximale flexibiliteit van jullie rechten is er ook nog de minimale flexibiliteit hoe jullie je werk moeten uitvoeren. Velen werken volgens vaste scripts. Alles...
    • 11 dec 2018

    Geen investering in mensen, ga eens in een andere sector kijken

    De Callcenter branche experimenteert met robots. Algoritmes die vragen beantwoorden van klanten in plaats van werknemers. Dat is efficiënter, goedkoper en 24/7 zonder problemen. De kans is dus aanwezig dat er veel gaat veranderen in de komende jaren in de branche. In andere branches zie je dan dat werkgevers veel investeren in ontwikkeling van mensen. Scholing en training zodat mensen ander werk kunnen gaan doen...
    • 28 nov 2018

    Eindejaarsbonus: het online platform Call centers!

    Je Achterban is de naam van dit online platform voor iedereen die in callcenters werkt. Hier praat je met collega’s en experts over alles dat met jouw werk te maken heeft. Stel je vragen, praat mee over actuele thema’s en volg de ontwikkelingen binnen jouw cao op de voet. Het einde van het jaar is voor veel Nederlanders een rustige periode. Voor veel medewerkers van de grote callcenters van juist niet. Het...
    • 26 nov 2018

    Onze klanten gaan er allemaal op vooruit, wij blijven achter

    Je leest het in de krant: agenten, beveiligers, leraren, allemaal gaan ze er fors op vooruit in salaris de komende jaren. Dat komt omdat ze goede cao’s hebben waarin afspraken gemaakt worden. Dat er goede afspraken gemaakt worden komt weer doordat de werknemers zich georganiseerd hebben en samen de cao verhogingen afdwingen. Een mooi voorbeeld is de actie van de lagere schoolleraren die massaal aangaven dat ze het...