Snel antwoord op al je vragen over werk en inkomen
    • 22 mei 2019

    Klantenservicemedewerkers verdienen te weinig loon

    Ben je een klantenservicemedewerker? Dan heb je vaak een hoge werkdruk. En moet je vaak aan hoge eisen voldoen. Zie je dat wel terug in je loon?
    • 26 mrt 2019

    Werkgeluk afspreken in jouw cao

    Wat moet er in de cao Callcenters staan om jouw werkgeluk te optimaliseren? Heb jij genoeg autonomie? Regelruimte? Of kan het beter?
    • 11 mrt 2019

    Jouw arbeidsvoorwaarden: Prima of tijd voor verandering?

    Onderhandel jij liever zelf met jouw werkgever over een jaarlijkse loonsverhoging? Of moeten er afspraken in de cao gemaakt worden? Laat je horen!
    • 6 feb 2019

    Niet normaal #2: Gratis bier voor de baas!

    In callcenters komen veel flexibele contracten voor, waarbj je veel beschikbaar moet zijn. Bijvoorbeeld een min-maxcontract!
    • 21 jan 2019

    Niet normaal #1: Burn-out door fetisjisme!

    In callcenters wordt niet-normaal veel geregistreerd. Hierdoor sta je continue onder druk om te presteren. Hoelang houd jij dat vol?
    • 25 dec 2018

    Blije klanten krijg je alleen door blije medewerkers

    Veel mensen in Nederland klagen over flexibiliteit. In Callcenter land is flexibiliteit echter regel. De forecast bepaalt de bezetting. Dat maakt dat velen van jullie min max of nul uren contracten hebben. Wij willen meer zekerheid voor jullie. Maar naast die maximale flexibiliteit van jullie rechten is er ook nog de minimale flexibiliteit hoe jullie je werk moeten uitvoeren. Velen werken volgens vaste scripts. Alles...
    • 11 dec 2018

    Geen investering in mensen, ga eens in een andere sector kijken

    De Callcenter branche experimenteert met robots. Algoritmes die vragen beantwoorden van klanten in plaats van werknemers. Dat is efficiënter, goedkoper en 24/7 zonder problemen. De kans is dus aanwezig dat er veel gaat veranderen in de komende jaren in de branche. In andere branches zie je dan dat werkgevers veel investeren in ontwikkeling van mensen. Scholing en training zodat mensen ander werk kunnen gaan doen...
    • 28 nov 2018

    Eindejaarsbonus: het online platform Call centers!

    Je Achterban is de naam van dit online platform voor iedereen die in callcenters werkt. Hier praat je met collega’s en experts over alles dat met jouw werk te maken heeft. Stel je vragen, praat mee over actuele thema’s en volg de ontwikkelingen binnen jouw cao op de voet. Het einde van het jaar is voor veel Nederlanders een rustige periode. Voor veel medewerkers van de grote callcenters van juist niet. Het...
    • 26 nov 2018

    Onze klanten gaan er allemaal op vooruit, wij blijven achter

    Je leest het in de krant: agenten, beveiligers, leraren, allemaal gaan ze er fors op vooruit in salaris de komende jaren. Dat komt omdat ze goede cao’s hebben waarin afspraken gemaakt worden. Dat er goede afspraken gemaakt worden komt weer doordat de werknemers zich georganiseerd hebben en samen de cao verhogingen afdwingen. Een mooi voorbeeld is de actie van de lagere schoolleraren die massaal aangaven dat ze het...