Stel je vraag over werk en inkomen

uren weekmaandrapport

Hebben meerdere mensen hier last van dat je uren rapport niet meer wekelijks krijgt?

Dan graag een mailtje sturen naar info.bestellers@dhl.com  

Wel je personeelsnummer meesturen evt

Reacties (20)
  • Voorgesteld antwoord
    Antwoord
    Krijg rapporten nog, wel wat later dan voorheen.
  • Voorgesteld antwoord
    Antwoord
    Krijg rapporten nog wel, wel wat later dan voorheen.
  • Voorgesteld antwoord
    Antwoord
    Klopt het dat er op de wekelijkse overzichten geen dubbele uren te zien zijn op 5 mei? Alsnog staat er 1u19m te veel, maar dan nog...
    • Voorgesteld antwoord
      Antwoord
      Dat klopt, ook als je zaterdag werkt, staan de zaterdag uren niet ingevuld ( tenminste, dat was vorig jaar, ik rij zelden zaterdag)
      Teveel??, interessant, heb je toevallig alleen maar een avond rit gereden, dan weet ik waarschijnlijk wel de oorzaak.
    • Voorgesteld antwoord
      Antwoord

      Als antwoord op Deenige:

      Nee, ik werk altijd hele dagen di t/m za en geregeld ook extra op maandag. Heb maandelijks te veel uren (dit jaar tot nu toe varierend van 19,38u tot 1,84u te veel), maar af en toe ook te weinig, al dat is dit jaar nog niet voorgekomen. Gemiddeld doe ik per dag (incl. avond) 150-190 stops en zo'n 150-200 pakketten excl. SP-pakjes. Weet ook niet precies waar het aan ligt, want met de wijk die ik hiervoor deed, had ik precies hetzelfde. De enige dag net iets te weinig (meestal tot max. een uur) of precies hetzelfde met mijn werkelijke uren, maar meestal (flink) te veel.

    • Voorgesteld antwoord
      Antwoord

      Als antwoord op oke:

      Je boft, op ons depot (46 bezorgers), heeft niemand te veel, tenminste niet dagelijks en ook maar zelden.
      Ook in werkelijkheid maken ze meer uren dan de uurloonmatrix uitbetaald.
      Dan kan ik die 1:19 te veel op 5 mei niet verklaren, wel als je op 5 mei alleen maar een avondrit had gereden, dan wel.
      Vindt het trouwens knap (dat is positief), maar betwijfel (dat is dan helaas negatief) als jij meerdere postcodes rijdt, dat je kan bepalen wat je per dag aan uren uitbetaald zou moeten krijgen.
    • Voorgesteld antwoord
      Antwoord

      Als antwoord op Deenige:

      Inderdaad vraag ik me ook af hoe oke deze berekening kan maken. Mij lukt het niet. Ten eerste vanwege de toegang tot de benodigde gegevens. Ten tweede omdat deze berekening,rekening houdende met verschillende postcodes en sevicepunten, heel ingewikkeld is. Hiervoor moet je bijna hogere wiskunde hebben gestudeerd.
    • Voorgesteld antwoord
      Antwoord

      Als antwoord op Deenige:

      Ik heb zelf ook geen idee van die berekeningen. Ik hou gewoon mijn werkelijk gewerkte uren bij vanaf dat ik start met scannen/inladen auto t/m terugkomst depot einde van de dag. Eventuele pauzes en wachttijden op depot trek ik van mijn eindtijd af, want dat zie ik niet als werken.

      Dat ik meestal iets te veel tijd krijg betaald zou misschien nog kunnen doordat ik 2 servicepunten in mijn wijk heb of ik werk sneller dan de DHL-tijden (waar we dus ook weer op afgerekend zijn door strakkere uitbetaaltijden). Overdag rij ik 1 dorp dat uit 2 postcodes bestaat (af en toe een extra postcode erbij dat vlakbij ligt). Avondrit rij ik meestal een andere route die uit 4 postcodes bestaat of een andere mix van postcodes.

    • Voorgesteld antwoord
      Antwoord

      Als antwoord op oke:

      Voor Dhlberzorger, oke en anderen natuurlijk ook:
      De hogere wiskunde zit in mijn computer, het enige wat ik vooraf nodig heb is de tijd van 5 pakjes en 120 pakjes van de postcode waar ik in rij ( 42 postcode, heb geen vast gebied)
      Als ik in de ochtend, maar beter is, na afloop van de dag weet wat ik gedaan heb, dan voer ik voor elke gereden postcode het aantal pakjes in, ook eventuele sprets, en eventueel het aantal Sp pakjes brengen en halen, en hoeveel SP's.
      Een druk op de knop en ik weet exact de tijd die DHL gaat uitbetalen. En elke week klopt dat (wekelijkse uren overzicht). Behalve als DHL de matrix weer heeft aangepast, dan moet ik de juiste 5 en 120 tijden weer invoeren in het basis programma.
      Op deze manier kom ik er dus iedere keer achter als de matrix wordt aangepast.
      Voor oke: Als je veel pakjes rijdt in 1 dorp (wel 2 postcodes vanwege M1 en M2) dan hop je van de ene naar het andere adres en zal je die ook vrij snel kunnen bezorgen. Maar ga eens voor je zelf na als je avond met meerdere postcodes ( 4 dorpen?) rijdt en minder pakjes, dan is het niet meer hoppen, zal je langer over doen tussen de pakjes. De vergoeding in tijd kan best wel eens minder zijn dan overdag.!!!
      Wij hebben avondritten met 40 tot 50 pakjes die over een afstand tot 100 km kunnen liggen. Dat is geen hoppen meer, maar veel tijd kwijt aan tussenliggende adressen. ( ja, die 100 km klopt echt)
      Je 2 keer SP halen en brengen kan voordelig zijn. Als de SP gunstig liggen, snel bereikbaar zijn en je brengt en haalt, dan krijg je sowieso al 28 minuten extra plus dan nog wat tijd per pakje.
      Als jullie de 5 en 120 tijden weten van je postcodes, noem ze A, B, enz. dan wil ik best uitrekenen wat elke pakje in die postcode oplevert. Dat betekent voor mij 20 seconden werk per postcode ( zo simpel is het eigenlijk )
      Geeft dan Middag en avondtijden want die zijn niet hetzelfde.!!!!!
      .
Terug