Ik heb een vraag:

uitbetaling van niet genoten vakantiedagen tijdens ziekte na einde contract. horeca

nu ben ik in mei jl. ziek geworden , maar heb aan begin van mijn contract een jaar lijstje moeten invullen met gewenste data voor vrije dagen en vakantie. mijn contract liep af op 31 aug jl.
naar mijn idee moeten de niet genoten vakantie dagen toch gewoon worden uit betaald omdat je ziek bent.

mvg bjorn van varik

Reacties (1)
  • Expert CNV Vakmensen
    Voorgesteld antwoord
    Antwoord
    Goedemiddag Bjorn,

    Als je contract is afgelopen per 31 augustus moet je werkgever bij de eindafrekening de vakantiedagen uitbetalen die je niet hebt opgenomen.
    Als je tijdens je dienstverband vakantiedagen hebt opgenomen terwijl je ziek was is de vraag welke afspraken je hierover hebt gemaakt met je werkgever. Tijdens ziekte dien je namelijk wel met je werkgever te overleggen over de vakantie zodat je bijvoorbeeld kunt afspreken of er vakantiedagen worden afgeschreven of niet.
Terug