Stel je vraag over werk en inkomen

Is het logisch om sales te outsourcen?

Klm NL wil o.a. haar groupsales b2t uitbesteden  aan Cygnific ondanks de nauwe samenwerking met account management.  Dit draagt zeker niet bij aan een snellere, efficiënte(re) afhandeling. Daarbij draagt de uitbesteding niet bij aan kostenverlaging. Waarom wordt er niet gekozen voor sociaal flex model net als bij de grondafhandeling? Het is een relatieve kleine groep, waarbij door natuurlijk verloop een benodigd aantal  mensen overblijft voor alle special events en special deals.

Reacties (1)
  • Expert CNV Vakmensen
    Voorgesteld antwoord
    Antwoord
    Of het een verstandige keuze is van KLM weet ik niet. Vaak zie je dat bepaalde keuzes van een bedrijf later weer worden terug gedraaid.
    Misschien had KLM ook kunnen kiezen voor een sociaal flex model maar daarover zijn met vakbonden nog geen afspraken gemaakt. Pas als deze gemaakt zijn kan het misschien ook voor andere situatie worden gebruikt.
    Je schrijft dat het om een relatieve kleine groep gaat. CNV Vakmensen heeft geprobeerd om deze kleine groep te detacheren bij Cygnific, maar ook dat was voor KLM niet bespreekbaar.

    Kan je wat met dit antwoord?
Terug