Snel antwoord op al je vragen over werk en inkomen

Aan het lijntje van het uitzendbureau

“Blijf even aan de lijn alsjeblieft”, hoor je de telefoniste zeggen als je wordt doorverbonden. Na een paar momenten wachten, met een meer of minder irritant muziekje op de achtergrond, krijg je dan de juiste persoon te spreken. Helaas geldt deze manier van handelen niet voor menig uitzendbureau en opdrachtgever. De ideale uitzendkracht is ultiem flexibel en ‘altijd’ beschikbaar. 24 uur per dag oproepbaar en dat zelfs een paar keer per week!

Blijf aan de lijn; maar geen garantie op werk

Met een uitzendcontract op oproepbasis is er vaak maar een paar uur per week gegarandeerd werk. Daadwerkelijke inzet en dus geld verdienen is geen garantie. En doordat er ultieme bereikbaarheid vereist wordt is er ook geen mogelijkheden om op andere wijze een inkomen te verdienen.

Moet er een vergoeding komen voor het ‘aan de lijn blijven’?

Herken jij de bovenste situatie? Moet jij ook altijd beschikbaar zijn zonder een garantie op werk? Vind jij dat werkgevers een vergoeding moeten betalen voor het ‘aan de lijn blijven’? Ofwel het Stand-by zijn van de uitzendkracht?

Laat het mij weten! De cao-onderhandelingen starten namelijk binnenkort. Jouw input neem ik dan mee!