Snel antwoord op al je vragen over werk en inkomen

Dilemma: Puinhoop in de winkel of overdreven service

Een nieuw dilemma in de detailhandel. Heb je het vorige dilemma al beantwoord?

Je moet met iedere klant onderhandelen OF In je kassa zitten alleen centen

Het dilemma van deze week:

 

Klant die er een puinhoop van maakt

Blijf jij kalm en vriendelijk wanneer je ziet dat een klant je hele winkel overhoop haalt? Terwijl je net uren bezig bent geweest alles netjes op te ruimen. Tsja, dat betekent waarschijnlijk dat je niet om 6 uur klaar bent, maar misschien pas om 8 uur buiten staat. Wat zijn daar de regels eigenlijk over?

Tijd om service te bieden

En hoe staat het met jouw service? Krijg je de kans om een klant goed te helpen? Of krijg je problemen als je niet doorwerkt? Hoe los je dat op?

Laat hieronder jouw keuze horen en vertel hoe het bij jou in de winkel gaat. Vragen? Stel ze ook gerust. Op werkdagen krijg je binnen 24 uur antwoord van onze experts!

  • Als een klant moedwillig er een bende van maakt kan je hem of haar best op aanspreken met de vraag op hij of zij zo vriendelijk zou willen zijn om dat niet te doen, wees echter wel concreet in de zin van: "zou u zo vriendelijk willen zijn om het artikel weer in de verpakking willen doen" in plaats van "wilt u er niet zo'n bende van maken", het is de toon die de muziek maakt!

    Echter nooit boos of gestresseerd worden van het algemene feit dat klanten de boel niet altijd zo netjes achter laten als dat jij zou willen, het is nou eenmaal zo en dat kan je zelf nooit veranderen;)

  • Bedankt voor de tip Olaf Zomer! Dat is een hele goeie!